Achtergrond Vanaf mijn vijftiende werk ik met kinderen en hun ouders. Na de PABO heb ik Orthopedagogiek gestudeerd en na een aantal jaren in het onderwijs als leerkracht, muziekdocent, intern begeleider en orthopedagoog gewerkt te hebben ben ik in 2017 begonnen met mijn eigen bedrijf. Dat heeft in de loop der jaren vele vormen gehad en de inhoud is steeds aan ontwikkeling onderhevig geweest. Zo heb ik mijzelf in eerste instantie toegelegd op het begeleiden van kinderen met leer- en gedragsproblemen. Gaande weg verschoof de aandacht naar hoogsensitieve kinderen en aangezien hooggevoeligheid en hoogbegaafdheid vaak samen gaan heb ik me daar verder in gespecialiseerd. Ik heb vele kinderen ouders en leerkrachten begeleid, Op didactisch, pedagogisch en sociaal emotioneel gebied. Heb kinderen onderzocht en veel van mijn kennis en ervaring ingezet en opgedaan door de verscheidenheid aan uitdagingen waar de kinderen en hun ouders mee worstelden. Zo ben ik veel in aanraking geweest met kinderen met ADHD, ADD, ASS, Dyslexie en Dyscalculie, hoogbegaafdheid en hooggevoeligheid. Veel neurodiverse mensen. Heerlijk werkelijk. En tegelijkertijd lastig om hen door het systeem te begeleiden, waar vele smaken en manieren niet of onvoldoende vertegenwoordigd zijn. Veel creatief hoogbegaafden heb ik buiten het systeem zien vallen en ik heb hen samen met een aantal collega's die zich hard maken voor deze kinderen ondersteund om zich staande te weten te houden.
Aanbod Ik zet mijn kennis en ervaring graag in op plekken waar dat nodig is. Ik vind het heerlijk om met kinderen te werken. Doe graag leuke projecten op scholen, en plus klassen. Ook vind ik het erg fijn om workshops te geven aan professionals in het werkveld op het gebied van de inzet van muziek als ondersteuning van de taalontwikkeling, sociaal-emotionele ontwikkeling en de executieve functies. Daarnaast vind ik het een uitdaging om samen met leerkrachten te kijken hoe zij het onderwijs zodanig in kunnen richten dat er aanbod is voor kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong, of (vermoedelijke) hoogbegaafdheid en creatieve kinderen. Ik denk graag buiten de lijntjes en denk graag mee over alternatieve manieren waarop het aanbod aan alle kinderen kan worden verzorgd.
Geregeld ontvang ik kinderen en ouders die ik kortdurend ondersteun in de vorm van een coachingstraject, ouderbegeleiding en waar nodig leerkracht ondersteuning. Ik neem zo nu en dan nieuwe cliënten aan, maar het merendeel van de tijd ben ik op dit moment te vinden in mijn atelier waar ik mij bezig houd met het vormgeven van onderwijsleermiddelen op het gebied van muziek taal en de sociaal emotionele ontwikkeling, een prentenboek, muziek en kunst.